Community manager Programa de Competitivitat Empresarial

Sector:
Programa de Competitivitat Empresarial
Organitzador:
Ajuntament d'Alcanar
Data:
Del 23/02/2021 al 15/04/2021
Durada:
50 hores
Modalitat:
En línia
Horari:
AULA VIRTUAL- Dimarts i dijous de 18 a 21:30h
Objectius:
L'objectiu general del curs és:
Conèixer les competències clau que un community manager ha d’assolir i les característiques del seu lloc de treball.
Per això en finalitzar el curs el participant ha de:
- Dominar els principis del màrqueting online i les formes efectives de difondre un missatge utilitzant els diferents canals online existents.
- Aprendre a utilitzar de forma experimentada les principals plataformes Social Media i aprendre a multiplicar els seus efectes utilitzant-les de forma coordinada.
- Analitzar converses i/o opinions a les xarxes socials sobre productes o marques.
- Dominar les tècniques per a la generació de reputació online positiva sobre una empresa, producte o servei.
- Aprendre a monitoritzar la nostra marca i la competència a través de les xarxes socials.
- Fomentar l’autoaprenentatge, ja que les eines que s’utilitzen en aquest àmbit canvien cada molt poc temps i cal mantenir-se actualitzat.
- Afavorir el desenvolupament de les següents competències en l’alumnat: competència comunicativa, lingüística i audiovisual, tractament de la informació i competència digital, competència d’aprendre a aprendre, competència d’autonomia i iniciativa personal, competència en el coneixement i la interacció amb el món online i competència social.

El community manager és el professional responsable de construir i administrar la comunitat online i gestionar la identitat i la imatge de marca, creant i mantenint relacions estables i duradores amb els seus clients i seguidors d’internet.

 

Continguts:

Unitat didàctica 1. Social media i community management

  • Xarxes socials i comunitats
  • Fixar els objectius d’un projecte online: acquisition, engagement, conversion, fidelization
  • La figura del Community Manager: funcions i responsabilitats
  • Com dinamitzar comunitats online
  • Com treballar continguts en Social Media

Unitat didàctica 2. Estratègia i creació del pla de mitjans socials

  • El Pla de Social Media. Criteris d’elaboració i disseny
  • Punt de partida. Anàlisi situacional
  • Planificació de l’estratègia.
  • Implementació del pla d’acció 2
  • Avaluació i revisió continuada del Pla de Social Media

Unitat didàctica 3. Facebook

  • Característiques principals
  • Fanpages a Facebook: Com gestionar-les? Com fer-les créixer?
  • Com aconseguir Engagement amb la comunitat?
  • Pestanyes i aplicacions a Facebook

Unitat didàctica 4. Twitter

  • Característiques principals
  • Llenguatge específic de Twitter
  • Com augmentar el número de followers

Unitat didàctica 5. Pinterest, google+, linkedin, imatge social i vídeo màrqueting

  • Pinterest, la plataforma visual
  • Google+. Característiques principals
  • Característiques principals
  • Gestionar els contactes a LinkedIn
  • Com elaborar i optimitzar un CV a LinkedIn (com millorar un extracte amb paraules clau)
  • Imatge social: Instagram, Flikr, Pinterest (la plataforma visual per a e-commerce)
  • Principis de videomàrqueting. YouTube, Vimeo i Vine

Unitat didàctica 6. Eines del community manager

  • Hootsuite i Tweet Deck
  • Isuu, Slideshare i Prezi: compartir presentacions i pdf’s
  • Mailchimp: disseny de newsletters i e-mailing

Unitat didàctica 7. Mètriques i estratègies de social media

  • Mètriques i KPI’s de Social Media
  • Analítica i monitorització en el camp del Social Media

 

Gratuït- Acció adreçada a persones en actiu, subvencionada pel Consorci per a la Formació Continua de Catalunya (Ministerio de Empleo y Seguridad Social).

 

Torna al llistat